Top 10 reguli pentru un stil de viata sanatos

Din fericire, tot mai multi oameni incep sa constientizeze importanta unui stil de viata sanatos. Spun din fericire pentru ca foarte multe boli au la baza stresul, alimentatia nesanatoasa si “din fuga”, intr-un cuvant un stil de viata dezorganizat. Asadar, cred ca este bine in acest context sa “punctam” cateva reguli “de aur” ca sa le numim asa. Reguli ce ar trebui respectate daca vrem sa fim sanatosi dar pe care nu foarte multi oameni le cunosc.

Reguli “de aur” pe care sa le respectam la masa pentru un stil de viata sanatos

  1. Apa nu se bea inainte, in timpul sau imediat dupa masa

Foarte multi cred ca un pahar de apa inainte de masa este indicat deoarece acesta ne va “umple” si vom manca mai putin, iar in acest mod silueta nu va avea de suferit. Gresit. Apa nu se bea niciodata inainte, in timpul mesei, sau imediat dupa, deoarece aceasta dilueaza sucul gastric iar digestia se va face cu mai multa greutate. De asemenea, nu doar apa ci orice fel de lichid este interzis. Este permis doar un ceai cald dupa terminarea mesei, de preferat din musetel sau ghimbir.

  1. Aceeasi regula se aplica si in cazul fructelor

Cel mai bine este sa le consumam cu doua ore inainte sau dupa ce am terminat de mancat (deci cel mai bine ar fi sa le consumam intre mesele principale, atunci cand simtim nevoia sa “rontaim” ceva). Decat un covrig de exemplu, mult mai sanatos ar fi un mar sau orice alt fruct va place. Singurele fructe ce contin enzime care ajuta digestia, sunt kiwi si ananasul proaspat. Acestea sunt cele care fac exceptie de la regula.

  1. Evitati alimentele si lichidele fierbinti

Foarte multi prefera sa manance alimentele (sau diverse bauturi precum ceai, cafea, etc) cat mai fierbinti. Cat de buna este de exemplu o ciorba fierbinte cand venim infrigurati de afara, sau un ceai de asemenea fierbinte inainte de culcare! Poate ca asa este, insa trebuie sa stiti ca acestea incetinesc activitatea enzimelor ce au un rol important in digestie (plus ca alimentele sau lichidele prea fierbinti dauneaza de asemenea si danturii).

  1. Portii mici

Atunci cand va asezati la masa incercati sa nu va puneti in farfurie portii prea “generoase” deoarece de multe ori avem tendinta sa mancam mai mult decat este suficient. Asadar, incercati sa deveniti adeptii portiilor mici de mancare.

  1. Evitati sa mancati in fata televizorului sau cu ochii in tableta sau laptop

Este bine sa “constientizati” fiecare inghititura. Este o vorba foarte inteleapta care spune “mancarea se bea iar apa se mananca”. Asta inseamna ca mancarea se mesteca foarte bine (nu trebuie lasat stomacul sa faca “munca” noastra, ganditi-va ca el nu are dinti), iar apa se bea cu inghitituri cat mai mici pentru a fi asimilata de organism, de aceea nu trebuie sa asteptam sa ne fie sete ca sa bem apa.

  1. Nu mancati seara tarziu

Stiu ca este greu de respectat aceasta regula, mai ales cand ai si job si familie si vii seara tarziu acasa si nu stii ce sa faci mai intai. Insa trebuie sa gasiti solutii deoarece, ca si noi, si sistemul nostru digestiv are nevoie de o pauza. Din cauza asta este foarte importanta urmatoarea regula.

  1. Respectati cele trei mese principale

Chiar daca nu este intotdeauna usor, pentru sanatatea noastra trebuie sa ne facem timp cateva minute (15 minute macar) in care sa mancam in liniste, fara sa fim deranjati.

  1. O alta regula este aceea de a nu vorbi prea mult in timp ca mancati si de a nu rade

In caz contrar, in acelasi timp cu mancarea veti “inghiti” si goluri de aer care nu sunt deloc benefice. Ca sa nu mai spun de faptul ca incalcand aceasta regula, o incalcati si pe cea cu numarul 5 (ordinea este aleatorie) si farte important, va puteti ineca. Deci in timp ce mancam trebuie sa avem doar conversatii “usoare”, sa nu vorbim ptea mult si sa nu radem zgomotos.

  1. Incercati sa renuntati la obiceiul de a lua solnita cu sare la masa

Eu personal am avut acest obicei foarte nesanatos si mi se parea ca mancarea nu are gust daca nu adaug eu inca putina sare. Nu degeaba se spune sa evitam “excesul de sare, zahar si grasimi”. Toate acestea conduc in timp la o intreaga serie de boli.

  1. Asocierile de alimente

De asemenea, foarte important, evitati asocierile periculoase de alimente (de exemplu piure de cartofi – paine).

Si inca un sfat, nutritionistii sunt de parere ca este bine sa ne ridicam de la masa cand inca nu ne-am saturat suta la suta.

Susține blogul:

Newsletter - FemeiaZen - Vei primi maxim doua mail-uri pe luna, inclusiv provocarea noastra catre tine cu o carte pe luna!

*Mail-ul tau este in siguranta.

Lasă un comentariu