Top 10 alimente sanatoase si satioase, care nu ingrasa

Asa cum am mai spus si cu alte ocazii, nu sunt adepta curelor de slabire. Si mai ales sunt total impotriva acelor diete care infometeaza. In mod special aceste diete sunt periculoase. In primul rand deoarece nu furnizeaza necesarul de vitamine, calorii si alte elemente necesare organismului. Iar rezultatul este o vitalitate scazuta. Si pe de alta parte, deoarece te poti infometa un timp si slabesti. Apoi insa, foarte multe persoane sunt tentate ca dupa o perioada de infometare sa treaca in cealalta extrema. In plus, slabitul brusc are consecinte nefaste asupra sanatatii.

Asadar, in articolul de fata mi-am propus sa intocmesc un top 10 alimente sanatoase si satioase, care nu ingrasa. Adica visul oricarei femei: sa mananci fara sa flamanzesti, sa iti mentii sanatatea si totodata sa nu te ingrasi.

Dar mai inainte, vreau sa mai punctez un aspect foarte important. Anume, nu exista alimente minune pe care daca la consumi slabesti. Cuvantul-cheie este “echilibru”. O dieta echilibrata si variata, iti va furniza toate acele elemente de care organismul tau are nevoie, fara sa te ingrasi.

Top 10 alimente sanatoase si satioase, care nu ingrasa
  • Ovazul

O portie de ovaz cu lapte sau iaurt dimineata, este mai mult decat suficienta ca sa iti incepi ziua “in forta”. Carbohidratii din ovaz se vor elibera treptat, reducand totodata senzatia de foame.

  • Nucile

Ideale mai ales ca si gustare intre mese. Adica exact atunci cand simti nevoia sa rontai niste covrigei de exemplu. Daca vei inlocui covrigeii sau chipsurile cu nuci, vei avea si energie si un plus de vitamine. Acestea contribuie la scaderea nivelului de colesterol rau (LDL) si sunt de mare ajutor pentru mentinerea sanatatii creierului. Este drept ca nucile contin destul de multe calorii, asadar un pumn de mieji este suficient.

  • Peste

Desigur ca nu se putea ca din topul acestor alimente sanatoase si satioase, sa lipseasca pestele. Acesta este o bogata sursa de Omega-3 si proteine. De asemenea, pestele are un nivel scazut de grasimi saturate si contine mai putine calorii decat carnea rosie.

  • Ouale

Desigur ca este si important cum anume le consumi. Cel mai indicat ar fi sa le fierbi in loc sa le consumi prajite de exemplu. Oul fiert are putine calorii iar continutul ridicat de proteine iti vor conferi senzatie de satietate.

  • Fasolea

Aceasta este foarte bogata in fibre, deci un aliat de nadejde in curele de slabire. Este bogata si in proteine si contine putine calorii.

  • Lintea

Aceasta are putine calorii si contine proteine si fibre din abundenta. Asadar lintea reprezinta un aliment si sanatos si satios.

  • Merele

Acestea abunda in vitamine (precum vitamina A si C), in calciu, magneziu, acid folic, etc. Pe langa faptul ca este unul dintre alimentele ce iti confera o energie de invidiat, acestea au rolul de a accelera metabolismul.

  • Avocado

Desi contine destul de multe calorii, acesta nu ar trebui omis de pe lusta de cumparaturi. Avocado este bogat in Omega-3 si vitamine si este foarte satios.

  • Broccoli

Broccoli este una dintre cele mai sanatoase legume, este plina de minerale si vitamine si alunga foamea.

  • Zmeura

Nu in ultimul rand, zmeura ofera senzatie de satietate si de asemenea este si foarte benefica pentru sanatate. Aceasta contine vitamine, potasiu, fier si alte minerale, acizi organici, etc si nu ar trebui sa lipseasca din alimentatie.

Sfaturi utile
  • Evita painea alba, de preferat ar fi sa o inlocuiesti cu paine din cereale integrale
  • Nu manca preparate pe baza de paste sau cartofi, cu paine
  • Evita (sau chiar elimina) prajelile, poti inlocui de exemplu cartofii prajiti, cu o portie de cartofi copti
  • Nu manca seara dupa ora 19 (citeste mai multe in articolul “Slabeste frumos si sanatos in doar 6 pasi simpli”)
  • Pastele nu te vor ingrasa, daca le vei consuma al dente si in portii mici.

Susține blogul:

Newsletter - FemeiaZen - Vei primi maxim doua mail-uri pe luna, inclusiv provocarea noastra catre tine cu o carte pe luna!

*Mail-ul tau este in siguranta.

Lasă un comentariu